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    채용 공고 453
    CS 관리 D-7
    서울 경영지원 고객지원/CS 중소기업 신입 경력

    주요 업무 내용

    - 고객서비스 상담 및 관리

    자격 요건

    - 학력 : 대졸 이상(2, 3년)
    - 경력 : 신입/경력 동종 3년 이상~
    - 성별 : 무관
    대구 고객지원/CS 텔레마케팅 총무/사무 경력무관

    주요 업무 내용

    쇼핑몰,전자상거래,고객지원,사무,인터넷·통신

    자격 요건

    쇼핑몰,전자상거래,고객지원,사무,인터넷·통신
    서울 생산관리 고객지원/CS 기타 서비스직 중소기업 신입 경력

    주요 업무 내용

    - 콜센터 CS관리
    - 게시판 관리
    - 반품 및 환불 처리
    - 물류 보조

    자격 요건

    - CS 마인드의 유무
    - 소비자 응대 커뮤니케이션 능력
    경기 고객지원/CS 중소기업 신입 경력 경력무관

    주요 업무 내용

    ■ 인바운드 고객지원
    • 서비스 내 댓글 및 채팅 문의 응대
    • 인바운드 전화 응대
    • 서비스 이용 상담

    ■ 서비스 관리 및 개선
    • 반품/배송 현황 관리 및 고객 안내
    • 고객 문의를 통한 서비스 개선점 및 이슈 기록
    • CS 메뉴얼 개선, 정책 보완, 효율화 등 CS 체계화

    자격 요건

    ■ 직무역량
    • 엑셀, 구글스프레드시트를 활용한 고객 데이터 분석 및 가공
    • 고객 문의에 답변하고, 반복되는 문제를 해결하기 위한 업무
    • 고객 이용 사례를 수집하여, 서비스 정책 수립 제안

    ■ 자격요건
    • 픽셀(커머스산업)에 대한 관심 또는 이해도가 높고, 시장 잠재력에 확신이 있으신 분
    • 커뮤니케이션 능력(공감하고, 설득 및 이해시킬 수 있는 능력)
    • 컴퓨터활용능력 1급 또는 그에 준하는 엑셀, 구글 스프레드시트 활용 능력
    • 문제 해결에 적극적이고, 꼼꼼한 성격(업무 성향)
    대전 경남 경영지원 고객지원/CS 중소기업 경력

    주요 업무 내용

    - CS담당자

    자격 요건

    - CS업무 유경험자 필수(경력 3년 이상)
    고객지원/CS 중소기업 경력무관

    주요 업무 내용

    - 신용 대출채권 회수상담 업무
    - 1~12일 구간담당

    자격 요건

    - 고졸 이상
    - 동종 업무 경력자 우대
    - 성실하고 장기근무 가능자

    - 남자 마감 / 여성 채용
    고객지원/CS 중소기업 경력무관

    주요 업무 내용

    - 홈쇼핑 구매/렌탈 예약고객 대상 해피콜(신규영업X)
    - 안마의자, 정수기, 라텍스 등 계약체결
    - 구매 고객대상 녹취계약 체결업무
    - 경영성과금 지급

    자격 요건

    - 신입가능
    - 연령무관
    - 성별무관
    - 주부가능
    충남 경영지원 고객지원/CS 중소기업 신입 경력

    주요 업무 내용

    -국내/해외 CS문제 해결 및 지원
    - 국내지사 및 해외법인 CS교육

    자격 요건

    - 공통자격요건 : 남자의 경우 병역필 또는 면제자로 직무수행 및 해외여행에 결격사유가 없는 자. / 2019년 7월 입사 가능자.
    - 학사 이상 기 졸업자 및 2019년 8월 졸업예정자
    - 남자의 경우 병역필 또는 면제자로 직무 수행 및 해외 출장에 결격사유가 없는 자
    - 학사이상, 기 졸업자 및 졸업예정자
    - 전자공학, 기계공학, 의공학 전공자
    - 영어 능통자(필수)
    - 해외법인 파견 가능자
    - 운전가능자
    서울 기획 프로젝트매니저 고객지원/CS 중소기업 경력

    주요 업무 내용

    • 파트의 전략적 방향성 수립 및 파트 리딩 (운영 컨트롤타워, 기획, 수치관리)
    • 글로우픽 앱/웹 서비스 운영 및 기획 업무
    • 글로우픽 화장품/리뷰 데이터베이스 운영 및 기획 업무
    • 각종 서비스 운영 정책 수립 및 추진/관리 업무

    자격 요건

    • 5년 이상의 앱 기반 서비스기획 및 운영 경험 필수
    • 뷰티산업 및 화장품에 대한 이해도
    • 서비스 운영 및 데이터기반의 개선 기획, 백오피스 기획 경험
    • 디자인/개발 등 협업 부서와의 원활한 커뮤니케이션 능력
    • 데이터베이스 구조 설계 및 운영 경험
    고객지원/CS 중소기업 경력무관

    주요 업무 내용

    - 신용 대출채권 회수상담 업무
    - 1~12일 구간담당

    자격 요건

    - 고졸 이상
    - 동종 업무 경력자 우대
    - 성실하고 장기근무 가능자

    - 남자 마감 / 여성 채용
    경기 고객지원/CS 중소기업 신입

    주요 업무 내용

    - Field Engineer

    자격 요건

    - 군필 또는 면제자로 해외 여행에 결격사유가 없는 자
    - 석사 이상 학위 취득자는 업무와 연계된 경우 경력 인정
    - 전문연구요원(병역특례) 지원 가능 부문은 별도 표기하였음
    - 방사선 및 의공 계열 종사자 및 전공자
    - 영상 판독 능력
    - 논리적 문제 해결력
    - 설득적 커뮤니케이션 능력
    - 효율적인 관리 능력
    - 영어능통자
    - 해외 주재 및 파견 가능자(결격 사유가 없는 자)
    서울 소프트웨어엔지니어 경영기획/전략 고객지원/CS 중소기업 경력

    주요 업무 내용

    Responsibilities

    You will support our customers to be successful in using MATLAB, Simulink and our entire suite of products. As part of this, you will be resolving in-depth and complex customer reported issues in a wide area of domains, applications, industries - including latest technology trends.

    Key to success is collaboration and teamwork with other engineers, specialists and domain experts in the global MathWorks organization. In addition to your technical and troubleshooting skills, an important aspect of this role is communication with internal and external parties.

    Your direct contact with customers will very valuable for providing user feedback to our Development organization. You will contribute to the continuous improvement of our products by sharing these use cases with Product Development teams. Understanding how our customers are using MATLAB and Simulink will give you a strong foundation in our business and technologies enabling you to grow your career within MathWorks.

    자격 요건

    Minimum Qualifications
    A bachelor's degree and 3 years of professional work experience (or a master's degree) is required.
    Candidates for this position must hold a valid work permit in Korea.
    Additional Qualifications
    This position requires a passion for continuous learning and professional development, so you must be very motivated and love to learn. MathWorks has a passion for lifelong learning and career growth. We also require:
    Master’s degree in Electrical Engineering, Mechanical Engineering, Computer Science or related programs
    Experience of working with MATLAB and at least one other programming language (C/C++, Java, JavaScript)
    Excellent Korean and English language skills are required (written and verbal)
    서울 경영기획/전략 고객지원/CS 인사관리 중소기업 경력

    주요 업무 내용

    -Provide real-time assistance to contact center specialists. This includes coaching, mentoring and setting up action plans when necessary
    -Conduct weekly team meetings; monthly 1:1 performance, mid and year-end reviews
    -Drive contact center specialists performance to meet customer expectations and company goals
    -Customer Satisfaction scores
    -Productivity
    -Reliability
    -Attrition Rate

    -Keeping contact center specialists informed of any updates on procedures, memos, company directions, goals, etc
    -Handle all variations of call and email escalations
    -Ensure that the following contact center metrics are consistently met:
    -Abandon rate %
    -Service Level Agreement %
    -Response Time

    -Independently identify, troubleshoot and resolve performance issues
    -Rapidly and efficiently resolve internal conflicts
    -Organize and plan long and short-term critical activities and processes
    -Travel to other business locations as the need arises

    자격 요건

    -Minimum of 4 years of experience leading 10+ customer service specialists
    -Experience in contact center (In house or BPO) is a must
    -Ability to work well under pressure especially in a rapidly changing environment
    -Strong communication and analytical skills
    -Proven people management proficiency
    -Excellent verbal and written communication capabilities
    -The ability to motive others to give their very best
    -A passion for travel and hospitality
    -A strong desire to succeed
    서울 경영기획/전략 고객지원/CS 인사관리 중소기업 경력

    주요 업무 내용

    · Help determine and define call center operational strategies by conducting needs assessments and business reviews

    · Understanding contact center metrics and applying the given technology to optimize the work-force is essential

    · Assist in defining user requirements, focusing on efficiency and effectiveness

    · Bring a wealth of knowledge to the Team, focusing on sharing, guiding, building up Team members, by increasing competencies and identifying best practices

    · Work closely with Work Force Management (WFM) to ensure staffing/roster levels support business targets

    · Help to define “quality” and assist in establishing a learning environment based on collaboration, feedback and data

    · Drive a resolution-focused environment aimed at delighting the customer

    · Ensure Teams are motivated, engaged, empowered and are informed

    · Assist in developing a human resource strategy by working with Learning & Development (Training), Employee Satisfaction Teams (ESat) & Talent Management (Recruitment)

    · Build a culture which includes performance reviews, coaching, counseling and disciplining employees

    · Prepare call center performance reports by collecting, analyzing and summarizing data and trends

    · Work closely with a global network of professionals all focused

    · Be unafraid to ask for help, be willing to fail-fast and willing to take a risk when the need arises

    · Help combat employee attrition by understanding and recognizing team needs

    · Host productive team meetings engaging all levels of the unit

    · Build a culture which includes Rewards & Recognition

    · Ensure a safe, friendly working environment

    · Ensure company compliance initiatives are in place and monitorable, both at the local and international level

    자격 요건

    · Strong background in Contact Center / BPO activity (4-6 yrs. minimum)

    · Candidates should have experience managing a multi-channeled environment (telephony, email, chat & social media)

    · Experience in Supervision & Management (4 yrs. minimum)

    · At least a college graduate university degree

    · Excellent verbal and written communication skills in English and Korean.

    · Knowledge of PC applications / tech savvy

    · Ability to work with very minimal guidance or supervision in a time critical environment.

    · Excellent listening skills, critical-thinker with attention to detail

    · Excellent personal and interpersonal skills to interact with a variety of individuals, including building strong partnerships with other departments

    · Must be able to handle multiple projects and effectively manage different timelines

    · Must be an assertive team player with high energy to work in fast-paced environment
    경기 기타 서비스직 고객지원/CS 전문강사 경력무관

    주요 업무 내용

    청소·방역,AS기사,CS,SV(슈퍼바이저),고객상담,고객응대,고객지원,서비스,설치·수리,유지·보수·교체

    자격 요건

    청소·방역,AS기사,CS,SV(슈퍼바이저),고객상담,고객응대,고객지원,서비스,설치·수리,유지·보수·교체
    서울 고객지원/CS 대기업 경력무관

    주요 업무 내용

    교재제작·출판,CS,고객불만처리,고객상담,고객응대,고객지원

    자격 요건

    교재제작·출판,CS,고객불만처리,고객상담,고객응대,고객지원
    서울 고객지원/CS 하드웨어엔지니어 경력무관

    주요 업무 내용

    AS,유지보수,하드웨어,CS,고객응대,유지보수(AS)

    자격 요건

    AS,유지보수,하드웨어,CS,고객응대,유지보수(AS)
    경기 고객지원/CS 중소기업 경력

    주요 업무 내용

    AS,유지보수,장비구축,하드웨어,CS,고객지원

    자격 요건

    AS,유지보수,장비구축,하드웨어,CS,고객지원
    서울 고객지원/CS 입시/보습/학원 강사 외국어/어학원 강사 대기업 신입

    주요 업무 내용

    어학원,영어학원,일본어학원,중국어학원,고객상담,고객응대,교육상담·안내,수강생관리,영어,원생관리·유치,일본어·JPT,중국어·HSK,프로그램상담,학원운영

    자격 요건

    어학원,영어학원,일본어학원,중국어학원,고객상담,고객응대,교육상담·안내,수강생관리,영어,원생관리·유치,일본어·JPT,중국어·HSK,프로그램상담,학원운영
    서울 텔레마케팅 고객지원/CS 경력무관

    주요 업무 내용

    텔레콤,CS,고객응대,아웃바운드,해피콜,홈쇼핑·쇼핑몰

    자격 요건

    텔레콤,CS,고객응대,아웃바운드,해피콜,홈쇼핑·쇼핑몰

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    기업리뷰를 써야 하는 이유

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